11 روش افزایش سرعت دانلود استیم

11 روش افزایش سرعت دانلود استیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و ادب خدمت گیمر های عزیز تقریبا همه ما گیمر ها که با PC یا کنسول و یا حتی موبایل کار میکنیم با کلمه استیم آشنایی کمابیش داریم و بعضی از ما استفاده زیادی از این پلتفرم بزرگ داریم.

استیم بزرگترین سیستم فروشگاه گیم های PC هست که روزانه چندین میلیون کاربر فعال رو داخل خودش جای میده و اکثر توسعه دهندگان برای ارائه بازی های خودشون از پلتفرم استیم استفاده گسترده ای میکنند .

امروز اومدیم تا بتونیم با 11 روش افزایش سرعت دانلود استیم مشکل کند شدن سرعت دانلود رو با چندین راهکاری که هست رفع کنیم یا حداقل بهبود بدیم و برای همیشه از این مشکل رها بشیم و بتونیم با سرعت بالا استفاده کنیم .

در زیر اومدیم بهترین ریجین برای افزایش سرعت دانلود استیم رو به شما معرفی کنیم تا مشکلتون بتونید رفع کنید البته آخر پست یک پیشنهاد وِیژه هم داریم .

11 روش افزایش سرعت دانلود استیم

خب بریم سراغ اصل ماجرا و یکی یکی کار های زیر رو انجام بدیم تا بتوانیم کندی سرعت دانلود استیم رو تا حد زیادی رفع و برطرف کنیم . البته ناگفته نماند که بعضی مواقع مشکل از شما نیست و خود سرور های استیم مشکل کنید رو تجربه میکنند .

1- بررسی سرعت اینترنت

اولین موردی که باید برسی کنید سرعت اینترنت خودتون هست و برای برسی این مورد یک راهکار ساده وجود دارد . البته قبل از آن باید بگم که سرعت در مودم های ADSL بسیار پایین بوده و اصلا مناسب نیست شاید در بهترین حال یک مگابایت بر ثانیه باشد!

اما اگر شبکه شما بجز این مورد باشه شما میتوانید از سایت زیر سرعت دانلود اینترنت خودتون و برسی کنید کافبه وارد سایت بشید و شروع یا GO و بزنید .

Speedtest by Ookla – The Global Broadband Speed Test

سرعت شما اگر بالای 16 مگابیت باشه تبریک میگم شما حداقل سرعت مناسب برای دانلود و دارید اگر غیر از این باشد یعنی کمتر باشه حتما با اوپراتو خودتون تماس بگیرید و وضعیت شبکه رو برسی کنید !

سرعت فیلترشکن های رایگان
تست سرعت اینترنت

2- قطع اینترنت سایر برنامه ها

گاهی وقتا بدون اطلاع ما و در پس زمینه فعالیت هایی از سمت برنامه های ثانوی انجام میشود و که باعث کاهش شدید سرعت دانلود میشود و یکی از این فعالیت ها ممکنه است آپدیت ویندوز باشد اگر این مورد باشه سعی کنید آپدیت رو خاموش کنید .

اگر خاموش هست و بازم مشکل دارید میتوانید از ابزار زیر هم استفاده کنید تا به صورت آنی وضعیت شبکه رو برسی کنید برای این کار مسیر زیر رو برسی کنید .

برسی وضعیت دانلود شبکه از تسک منیجر

برنامه‌ها با باز بودن بی‌جهت باعث مصرف منابع سیستم و پهنای باند اینترنتتان خواهند شد و در نتیجه، سرعت دانلود و کلا عملکرد هم پایین خواهند آمد. باز بودن مرورگر و صفحات وب، آپدیت شدن برنامه‌ها و دانلودهای همزمان هم شامل این برنامه‌ها می‌شوند. در ویندوز، از طریق Ctrl + Alt + Delete یا راست کلیک کردن روی تسک‌بار وارد Task Manager شوید. More Details را کلیک کنید و در ستون‌هایی همچون Network یا RAM و CPU، برنامه‌هایی که مصرف بالایی دارند را ببندید. مطمئن شوید که این برنامه‌ها برای کامپیوتر ضروری نباشند.

3 – بالا بردن اولویت نرم افزار استیم نسبت به بقیه نرم افزار ها

یکی دیگه از 11 روش افزایش سرعت دانلود استیم بالا بردن اولویت نرم افزار استیم هست که برای این کار باز هم میتوانید از نرم تسک منیجر استفاده کنید . برای این مورد میتوانید از مسیر زیر استفاده کنید .

بالا بردن اولویت استیم نسبت به بقیه نرم افزار ها

کار دیگری هم که در تسک منیجر می‌توانید انجام دهید این است که در آن، روی Steam Client راست کلیک کنید و وارد Go to Details شوید. از داخل پنل Detail، روی SteamService.exe راست کلیک کنید و در Set Priority، گزینه High را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که اولویت استیم برای اختصاص منابع به خود بالاتر از سایر برنامه‌ها برود.

4- خاموش کردن دانلود Throttling در Steam

گاهی اوقات ممکن است Throttle باعث شود که سرعت دانلود در استیم کاهش پیدا کند. علت این امر آن است که با انتخاب گزینه Throttle سرعت دانلود در برنامه‌های دیگر کاهش پیدا می‌کند. این گزینه در بین استریمرها از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ چرا که هنگام اجرای لایو استریم پخش تصاویر با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

خاموش کردن دانلود Throttling در Steam

بنابراین بهتر است در قدم بعدی برای افزایش سرعت دانلود در استیم گزینه Throttle downloads while streaming را خاموش کنید.

5 – فعال سازی Game Mode

فعال سازی گیم مود ویندوز

در ویندوز 10، فعال کردن Game Mode می‌تواند با توقف سایر فعالیت‌ها، عملکرد گیمینگ کامپیوتر را اندکی بهبود ببخشد. WINDOWS + I را فشار دهید تا Settings باز شود. بخش Gaming و سپس Game Mode را انتخاب کنید و آن را روشن کنید.

6- پاک کردن کش دانلود در Steam

یکی از روش های کاربردی که ممکن است تاثیر گذار باشد پاک کردن کش یا همان حافظه پنهان نرم افزار استیم هست . این کار تقریبا باعث افزایش سرعت هارد و سیستم شما میشود و هم مقداری از حافظه سیستم شما را کاهش میدهد .

شما با باز کردن فضای بیشتر این اجازه و شانس رو به سیستم میدهید تا با سرعت بیشتر و بهینه تری دیتای دریافتی رو ذخیره سازی کند . برای انجام این کار میتوانید از مسیر زیر استفاده کنید و حافظه پنهان را پاک کنید .

پاک کردن کش دانلود در Steam
پاک کردن کش دانلود در Steam

7- غیرفعال کردن اتصال Metered در کامپیوتر شخصی و ویندوز

قابلیت Metered کمک می کند تا آپدیت‌های ویندوز به صورت روزانه و یا ماهانه دانلود شود. این اتفاق سبب کاهش حجم اینترنت و پهنای باند می‌شود. اگر با سرعت پایین دانلود در استیم مواجه شدید می‌توانید از طریق غیرفعال کردن اتصال Metered سرعت اینترنت خود را بهبود دهید. برای انجام این کار در ویندوز 11 مراحل زیر را دنبال کنید:
1. به قسمت Setting بروید.
2. گزینه Internet & Network را انتخاب کنید.
3. سپس گزینه Wifi را باز کنید.
4. شبکه ای که به آن وصل شده اید را انتخاب کنید.
5. گزینه Metered Connection را غیرفعال کنید.
در ویندوز 10 هم بعد از ورود به قسمت Setting به بخش Network & Internet رفته و پس از انتخاب Properties گزینه Set as Metered Connection را خاموش و غیرفعال کنید.

8- تغییر منطقه دانلود Steam

تغییر منطقه دانلود بازی یکی از مهمترین 11 روش افزایش سرعت دانلود استیم هست که میتوان به آن اشاره کرد و بسیار هم مهم هست . شما میتوانید با تغییر منطقه دانلود از استیم میتوانید احتمال افزایش سرعت دانلود از استیم رو بالا ببرید .

برای این کار کافیه است از مسیر زیر اقدام کنید داخل سیستم و منطقه های مختلفی رو تست کنید ! بهتر از منطقه و کشور های نزدیک به ایران رو برسی کنید مانند ترکیه !

تغییر منطقه دانلود Steam
تغییر منطقه دانلود Steam

9- غیرفعال کردن دانلود با سرعت محدود در Steam

یکی از قابلیت‌هایی که برنامه استیم در اختیار کاربران قرار می‌دهد محدود کردن سرعت دانلود است. با فعال کردن این قابلیت، سرعت دانلود از میزانی که مشخص شده است بالاتر نمی رود و فایل‌ها به کندی دانلود می‌شوند.

با غیرفعال کردن این گزینه می‌توانید میزان سرعت دانلود را افزایش دهید. برای انجام این کار برنامه استیم را باز کرده و از قسمت منو به Setting رفته و در قسمت دانلود گزینه Limit Download Speed را غیرفعال کنید.

10- استفاده از VPN یا خاموش کردن آن

یکی از موارد دیگه که میشه به آن اشاره کرد استفاده از VPN هست برای افزایش سرعت دانلود یا خاموش کردن آن . استفاده از VPN دوتا حالت دارد که به شرح زیر هستن .

اول افزایش سرعت دانلود هست و در این حالت شما با استفاده از یک VPN میتوانید سرعت دانلود رو ببرید بالا و یا در حالت دوم این امر معکوس خواهد بود ! بهتر از هر دو حالت رو آزمایش کنید .

11- نصب بازی رو هارد دیسک سریعتر

یکی از موارد دیگر که میتواند تاثیر گذاری باشد چه منفی چه مثبت سرعت نوشتن اطلاعات روی هارد هست ! که در صورتی که هار شما مشکل دار باشد حتی اگر سرعت دانلود شما بالا باشد به دلیل کند بودن نوشتن اطلاعات روی هارد این مورد باعث کنید دانلود میشود .

برای این مورد بهتر است از یک هارد قوی و سالمتر یا اینکه از یک SSD استفاده کنید که سرعت بالایی در نوشتن اطلاعات داشته باشند .

جمع بندی

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی داشته باشید کندی سرعت ممکن است بنا بر دلایل بسیار زیادی باشد که بعضی از این دلایل را میشه و رفع کرد و بعضی ها را خیر ! به صورت مثال کندی سرعت و خرابی شما از سمت اوپراتور مورد استفاده است که از دست ما خارج است .

اما برخی از این موارد دست ما هستند مانند هارد یا همان محل ذخیره سازی اطلاعات این مورد یا میتوان با تعویض هارد رفع کرد .

امید واریم در این مقاله کوتاه توانسته باشیم مشکل کندی سرعت شما را تا حد زیادی مرتفع کرده باشیم .

منابع

آموزش افزایش سرعت دانلود در استیم | 8 روش کاربردی (kalatik.com)

چگونه سرعت دانلود استیم را بالا ببریم؟ (vigiato.net)

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرتبط

Created with Fabric.js 5.2.4

فیلترشکن کایگاپینگ منتشر شد !

(فعلا فقط برای اندرویدی ها)

فرم با موفقیت ارسال شد !

با تشکر

دسترسی سریع