کیل سوئیچ (kill-switch) چیست و چه کاربردی دارد ؟

کیل سوئیچ (kill-switch) چیست و چه کاربردی دارد ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما در این مقاله میخواهیم به صورت ساده و دقیق به شما یاد بدهیم کیل سوئیچ (kill-switch) چیست و چه کاربردی دارد ؟

بیاید قبل از اینکه توضیح کاملی بدم یک پیش زمینه ای از این مورد داشته باشیم و یک مورد فنی را شبیه سازی کنیم تا بهتر این مسئله برای شما قابل درک باشید به مثال زیر توجه کنید .

در برخی موارد که ما در حال انجام یک کار مهم در بستر اینترنت هستیم و ای پی ما عمومی هست و قابل شناسایی پس میایم و VPN روشن میکنیم تا یک ای پی و اتصال امن با ما دهد و ما بتوانیم با امنیت تردد کنیم .

اما موردی که هست این هست که ما بر فرض مثال میخواهیم در سایت های ترید و یا فریلنسری فعالیت داشته باشیم فرقی هم نمی کنه ملیت ما چی هست ممکن است به دلایل مختلفی اقدام به استفاده از ای پی یک کشور دیگه بکنیم .

مثلا ما توی امارات باشیم و میخواهیم در سایت بایننس فعالیت کنیم ولی نمی خواهیم که این سایت متوجه شود از امارات هستیم بنا بر دلایلی مختلف ! پس با استفاده از VPN آی پی را تغییر میدهیم و از سایت مورد نظر استفاده میکنیم .

حالا ما در حال استفاده هستیم که به صورت ناگهانی برق خانه ما قطع شود یا شبکه ما قطع شود و یا اختلال پیدا کند در این وضعیت در صورت استفاده فقط از VPN آی پی واقعی ما لو میره و سایت ما را یک خطر یا یک مشکل برای خودش میبینه و تمام دارایی های ما مسدود خواهد شد خیلی ساده !

پس به چیزی نیزا داریم که از ما در برابر این خطرات ایمن نگه دارد و آی پی ما لو نره ! پس اینجا است که نیاز داریم بک قابلیتی به نام کیل سوئیچ (kill-switch) نیاز پیدا میکنیم که همانند یک سد برای ما عمل میکند و از لو رفتن اطلاعات ما جلوگیری میکند .

اما حالا این کیل سوئیچ (kill-switch) چیست ؟

کیل سوئیچ (kill-switch) یک ابزار بسیار حیاطی برای ما و امنیت ما است اما چزا ؟

کار این ابزار این هست که وقتی وارد یک سایتی میشید ای پی شما که وارد اون سایت شدید رو ذخیره میکنه توی خودش و اگر به هر دلیل اتصال شما با سایت مقصد قطع شد ای پی مورد استفاده روی اون سایت قفل بمونه !

و برای اتصال مجدد به اون سایت دیگه بهتون اجازه ورود به غیر از اون آی پی که دفعه قبل استفاده میکردید رو نمی ده و شما باید با همون آی پی برید در این حالت آی پی اصلی شما وارد سایت مقصد نمی شه و کیل سوئیچ هم این اجازه رو به شما نمی دهد .

اما حالا این کیل سوئیچ (kill-switch) چیست ؟

به طوری خلاصه براتون بگم مثل یک محافظ برق میمونه که تا وقتی که برق به حالت نرمال نرسیده به شما اجازه استفاده از اون برق نمی ده و برق اصلا وصل نمی کنه ! کیل سوئیچ دقیقا همین کار رو برای شما انجام میده در فضای مجازی.

اما چطوری میتونیم از این قابلیت استفاده کنیم باید عرض کنم که شما میتوانید از راه های مختلفی از این ویژگی روی دستگاه های مختلف استفاده کنید .

برای مثال روی دستگاه های PC فارغ از نوع سیستم عاملی که داره اگر که مرورگر کروم یا فایر فاکس را نصب کرده باشید میتوانید این قابلیت رو روی اونها پیاده سازی کنید و میتوانید از آموزش زیر هم استفاده کنید .

همچنین شما میتوانید از این قابلیت روی سیستم عامل هایی که از OPENVPN استفاده میکنند هم پیاده سازی کنید زیرا این نرم افزار در خود قابلیت کیل سوئیچ را دارا است و میتوانید به سادگی از آن استفاده کنید برای استفاده میتوانید نیز از مقاله زیر اقدام کنی.

برسی کلی کیل سوئیچ

به طور کلی و در صحبت های پایانی خودم باید تاکید کنم که اگر فریلنسر یا تریدر و یا حتی یک تاجر هستید حتما نیاز دارید به صورت گسترده از کیل سوئیچ استفاده کنید چون قطعا دوست ندارید آی پی شما لو بره ! و باعث مشکلات معدد برای شما بشه و شما را اذیت کند .

ما در مجموعه کایگاپینگ میتوانیم خدمات مناسبی را به شما ارائه بدهیم من جمله خدمات VPN آی پی ثابت با انواع پروتکل های نظیر PPTP – L2TP – IKEv2 – SSTP – OPENVPN با تنوع بالایی از لوکیشن های مهم و مورد نیاز شما کافی است وارد پنل کاربری خودتون بشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرتبط

Created with Fabric.js 5.2.4

فیلترشکن کایگاپینگ منتشر شد !

(فعلا فقط برای اندرویدی ها)

فرم با موفقیت ارسال شد !

با تشکر

دسترسی سریع